Singkatan -

nak tau topic aper aku nak citer..
kena tgk video nie dulu

aper yg anwar hadi tue ckp memang betul..
biler dia ckp cam tue, aku sedar2 giler2
ade gak video dia yg lain..
but, aku rase yg nie paling membuka mata..

x salah kalau nak guna singkatan,
tapi jgn lah tulis sampai kita org x faham..
dah kate ringkas, kena lah padat jugak..
yg x boleh blah tue biler yg tulie eww kat belakang tue..
mintak maaf sgt2, aku memang lembab giler pasal short form2 nie..

ade kes yg aku kena...
cth...
aqw=aku
qou=kau
6pak=nampak
6ber=number
cyg=sayang
ske=suke
awk=awak
dtg=datang
ejk=aje
minx=mintak
tpy=tapi
utk=untuk
asl=asal
plk=pulak
agk=agak
skit=sikit
gyle=??? oh,gila
plsu=palsu
bnyk=banyak
maty=mati
banyak lagi lah..
mati lah aku nak tulis semua..
selalunya benda ni semua jumpa kat fb dgn sms
x salah nak guna.
tapi jgn lah sampai x faham nak baca....

p/s: kadang2 pun aku pun cam tue jugak...
heheheheheh
*peace

No comments:

Post a Comment